söndag 15 mars 2009

Atlanta

Hemma...
Jag mellanlandade på samma flygplats som på ditvägen, i Atlanta, kändes som att cirkeln slöts, jag satt på samma café som 7 månader tidigare på flygplatsen med de blänkande vita golven, unga stressade kvinnor med afrohår stod i snabbmatsrestaurangerna och tog emot beställningar och en kvinna spelade på en flygel, kändes absurt, misslyckat försök att skapa trivsel på den kliniska flygplatsen.

Den här gången var flygeln självspelande istället, men samma känsla av att vara helt blank, samma känsla av att befinna sig utanför alla sammanhang...Konstigt att en så steril miljö kan få en att känna sig tillfreds på något konstigt sätt.

Och nu är jag hemma...Känns som att jag har dimpt ner mitt i ett caos, men det är också i en trygghet, här är också allt det jag längtat efter.

Men jag kommer fortsätta skriva här på bloggen ibland, eftersom minnen och bilder ofta kommer i efterhand, de kommer i tystnaden och är laddade, elektriska och viktiga att skriva ner.

Inga kommentarer: